• Sulge

    Sinu lisavarustus

      Ostukorvi summa: 0
      Kuumakse alates 0

      Finantseeritav summa: 100-3000 EUR Lepingu haldustasu kuus (km-ga): 0,9 EUR (alates teisest osamaksest) Lepingutasu (km-ga): 15 EUR Lepinguperiood: 6-48 kuud Intressimäär aastas: 11,9% ostusummalt Järelmaksu krediidikulukuse määr on 25,76% aastas järgmistel näidistingimustel: lepingueseme hind kohe tasudes (netohind) 1900 eurot, krediidisumma 1900 eurot, lepinguperiood 24 kuud, fikseeritud intressimäär aastas 11,9% arvestatuna ostusummalt, lepingutasu 15 eurot, haldustasu 0,90 eurot, igakuine osamakse 99,74 eurot, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 2393,69 eurot. Krediidiandjaks on Inbank AS (tegevusloa nr 4.1-1/31, tegevuskoht Niine 11, Tallinn, tel 640 8080). Enne lepingu sõlmimist tutvuge hoolikalt soovitava lepingu tingimustega ja vajadusel konsulteerige Inbank AS-i töötajaga või muu asjatundjaga.

      Järelmaksu krediidikulukuse määr on 25,76% aastas järgmistel näidistingimustel: lepingueseme hind kohe tasudes (netohind) 1900 eurot, krediidisumma 1900 eurot, lepinguperiood 24 kuud, fikseeritud intressimäär aastas 11,9% arvestatuna ostusummalt, lepingutasu 15 eurot, haldustasu 0,90 eurot, igakuine osamakse 99,74 eurot, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 2393,69 eurot. Krediidiandjaks on Inbank AS (tegevusloa nr 4.1-1/31, tegevuskoht Niine 11, Tallinn, tel 640 8080). Enne lepingu sõlmimist tutvuge hoolikalt soovitava lepingu tingimustega ja vajadusel konsulteerige Inbank AS-i töötajaga või muu asjatundjaga.

    • Autode võrdlus

      Võrdlusesse saad korraga lisada 3 autot

    Tipp-kaardilugeja Martin Järveoja 3 nõuannet laste ohutuks sõidutamiseks

    27.03.2019

    Toyota rallitiimi kaardilugeja Martin Järveoja sõnul on turvalisus igapäevases liikluses sama oluline nagu rallis. “Muidugi võib öelda, et rallis on kiirus määrav, kuid ilma ohutuseta ei ole sellel tegelikult tähtsust,” räägib Järveoja.

    Järveoja sõnul on ta rallist vabal ajal eelkõige isa, kes muretseb pere ja eeskätt pisipere turvalisuse pärast. “Minu kui lapsevanema jaoks on kõige olulisem tagada sõidu ajal oma lapse turvalisus, mistõttu sõidutan oma lapsi ilma eranditeta alati turvaseadmes,” lisab Järveoja, kelle jaoks ei ole turvaistme kasutamine pelgalt seaduse täitmiseks.

    Amserv Auto Toyota brändijuhi Margus Nõmmiku sõnul on autod tänapäeval turvalisemad kui kunagi varem. Näiteks uute Toyota mudelite RAV4, Corolla ja Camry standardvarustusse kuulub ohutussüsteem Toyota Safety Sense, mis teeb sõitmise lihtsamaks ning tagab ohutuse kõigile autos reisijatele. Kuigi moodne süsteem suudab tuvastada jalakäijaid ja liiklusmärke, hoiatada teelt kõrvalekaldumise ja võimaliku kokkupõrke eest, ei suuda paraku ükski turvasüsteem tagada laste ohutust, kes ei ole korrektselt kinnitatud turvaseadmesse paigutatud.

    Maanteeameti andmetel on enamikes Eestis toimunud liiklusõnnetustes, kus lapsed autosõidul viga said, tuvastatud laste sõidutamine turvaseadet kasutamata. “Äkkpidurduses või kokkupõrkes võib turvavööga kinnitamata sõitja lüüa end vastu auto sisustust või paiskuda autost välja. Otsekokkupõrkes kiirusel 50 km/h lendab laps vastu seljatuge või esiklaasi samasuguse jõuga nagu neljandalt korruselt vastu maad kukkudes,“ selgitab maanteeameti ennetustöö osakonna ekspert Diana Okas. 

    Okase sõnul levib ka väärarusaam, et lapsega lühikesi vahemaid läbides ei ole turvaseadme kasutamine mõttekas. “Ka väikeste vahemaade läbimisel kehtivad füüsikareeglid ja kui siis midagi juhtub, võivad tagajärjeks olla tõsised vigastused. Eestistki leiab juhtumeid kus väikesel kiirusel toimunud liiklusõnnetusel on fataalsed tagajärjed,” tõdeb Okas. Ta lisab, et „traksid peal“ peab olema harjumus, mida alati täidetakse.

    Martin Järveoja tuletab meelde, mida on lapse ohutul sõidutamisel oluline silmas pidada:

    1. Turvaseade peab olema lapse mõõtudega vastavuses

      Lapse pikkusele ja kaalule mittevastav turvaseade ei kaitse last liiklusõnnetuse korral maksimaalselt. Lapse kaalu ja pikkuse suhe võib olla erinev ning mõnele võib jääda nt turvahäll väikseks juba enne kaalurühma täitumist. Samas, lapse turvahällist turvaistmesse ümbertõstmisega ei tasu kiirustada. Kui aga lapse pea hakkab ulatuma üle turvahälli ülemise ääre, on turvahäll lapsele väike ja tuleb uue turvaseadme vastu välja vahetada.

    2. Turvaseade peab olema autosse õigesti paigutatud ja korrektselt kinnitatud

      Selleks, et last võimaliku ohu eest kaitsta, peab turvaseade olema õigesti kinnitatud. Valesti paigaldatud turvaseade ei taga lapse ohutust, seetõttu tuleb sellele erilist tähelepanu pöörata. Kuna turvaseadmed erinevad tootjate lõikes, siis tuleb nende paigaldamisel sõidukisse alati järgida tootja juhendit.

    3. Turvarihmad olgu pingul!

      Turvaseadme kõik rihmad peavad olema pingul ja kõik last hoidvad rihmad tihedalt vastu lapse keha. Mida tihedamalt on turvarihmad vastu lapse keha, seda suurema kaitse tagab see avariiolukorras.

      Turvaseadme kinnitamine juhi kõrvalistmele

      Kuigi turvaseadmeid eelistatakse kinnitada tagaistmele, tohib turvahälle ning turvaistmeid kinnitada ka juhi kõrval asuvale reisija istmele. Margus Nõmmiku sõnul tuleb sellisel juhul kindlasti veenduda, et kõrvalistme esiturvapadi on välja lülitatud. “Turvapadi pakub õnnetuse korral küll efektiivset kaitset täiskasvanud kõrvalistujale, kuid võib turvaseadmes olevat last hoopis vigastada,” paneb Nõmmik südamele. Ta soovitab küsida näpunäiteid teenindusest või tutvuda auto kasutusjuhendiga ning samuti turvaseadme kasutusjuhendiga. Kuna turvaseadmete kasutamine erineb ka tootjate lõikes, tuleb alati lugeda hoolikalt tootelehte ja toimida vastavalt juhenditele.

    Tagasi